Stroj s číslem 39 byl přidělen veliteli 1. perutě 1. československého samostatného pluku v SSSR nadporučíku Josefu Stehlíkovi. Ten spolu s velitelem pluku škpt. Františkem Fajtlem, jeho zástupcem škpt. Janem Klánem a velitelem 2. perutě npor. Františkem Cháberou odlétl 15. září 1944 na povstalecké letiště Tri Duby u Zvolena, a tak se stali prvními letci zahraničního odboje, kteří po dlouhých letech stanuli na půdě bývalé vlasti. Npor. Stehlík musel zůstat na Slovensku s pohmožděnou nohou a tak svoji 39 „zapůjčil“ Janu Klánovi, který s ní přistál 17. září spolu s celým plukem na Zolné, což byla vyhovující plocha pro operačního nasazení. Pro všechny zúčastněné letce to byl velice slavnostní okamžik, umocněný vztyčením československé státní vlajky.
V průběhu SNP byli naši piloti s lavočkou číslo 39 velmi úspěšní. První sestřel Junkersu 87 s ní zaznamenal 7. 10. 1944 npor. Josef Stehlík ve spolupráci s ppor. Pavlem Kocfeldou. 12. 10. poškodil ppor. Stanislav Hlučka Me-109G a stroj téhož typu sestřelil ppor. Kocfelda rovněž 12. 10. 1944. Lavočka s trupovým číslem 39 patřila mezi dvanáct mašin stíhacího pluku, které 25. 10. 1944 startovali, když bylo povstání téměř potlačeno, na sovětskou stranu.
V polském Przeworsku kde se soustřeďoval a doplňoval 1. stíhací pluk, byla tato lavočka zničena při havárii 6. 12. 1944, při níž svob. Jozef Síč zahynul.



Lavočkin LA-5FN s trupovým číslem 39 na letišti Tri Duby 15. září 1944.